Review : PoBling Pore Sonic Cleanser & Pore Cleanser

on 14 August 2015
Assalamulaikum


Hari tu rasa badmood sangat. Tension lain macam. So aku tak bercakap sangat satu hari and bukak laptop. Aku baca blog perempuan2 comel and then jealous sorang, " weyh kulit korang tak boleh flawless lagi ke ?? ". 

So aku pun melayari sesawang LAZADA. Note to future- self, never ever ever surf an online shopping website when badmood/ angry . Bengong nya, aku beli la 2 benda ni setelah baca some good reviews:-


-PoBling Pore Sonic Cleanser


Came with this packaging:-


And, titew pun beli ni jugak:-


- Spot Cleaner Black Head Blemish Pore Cleanser Blue Face Care Nose Clean
( amboiii panjang nama ) 

Kenapa beli ek 2 benda ni ? Sebab nak kulit flawless, giteww. Dok eh, aku menghadapi masalah white & blackhead yang agak banyak. Sure, everyone has it. Tapi aku punya white head ni cam banyak sangat tau. Bila aku study kt Bandung, white aku kurang, maybe sebab cuaca situ dingin2 bangat. Tapi kat Shah Alam, memang naik white/ blackheads aku. My pores lak, such huge pores  (T___T ) .

Yang first item, yang tu macam facial cleanser lak. Si PoBling ni tengah trending kat Korea and aku baca review, this type of sonic cleanser cleanse your face better than your fingers, thus wash away all dirt and lessen the pores's size. Tu yang terpengaruh tu. Betul la kan, kalau better cleansing, benda2 kotor takde la terperangkap dalam pori2, so kurang la blackheads kan ? Kan ? Kan ?

Second item lak, pfffftttttt, sila ketuk kepala aku dengan helmet. Bodo, membazir siot. Hahahahaha. Benda alah tu macam mini vacuum, to suck dirts from your pores, hence its name, Pore Cleanser. Tapi alahaiiiiiiii, power lagi hidung kau sedut hingus time selsema bang oiiii. Such weak suction power. So, DONT BUY IT. It doesn't do much but sucks the money out of your wallet.  Aku tekan2 si vacuum tu, macam tu jugak la whiteheads aku. Maintain terletak seperti kerudung dispray starch solution. :-


- All hail white heads. Yuckiesssss - 
X kena sedut pun, maintain je diorang berkhemah tepi hidung aku tu - 


- Ni rupa nozzle benda alah ni -

Then, aku baca la satu review ni. Untuk beza kan PoBling original and tiruan, mestilah ada nombor siri kat bawah or on it's surface of that PoBling, lyke dizzz:-


- Haruslah ada no siri kalau original- 
( taken from Google )

So aku pun check & check:-



- Takde no siri/ code la bhaiiii.
Tiruan ke bhaiiii ??-


Sobs
sobs

Sobsssssssss

Seriously sofia, jangan la anda bershopping ketika moody atau marah. Tengok, barang2 ni takde berkat. Cam bodo je, hahahah. Melayang duit mak aku ( masih student uhuk uhuks ) . 

So, sila berhati2 ketika shopping online okie? Selamat duit dan juga badan. Paling penting bila marah, bawak2 bersabar dan tengok la anime favourite anda daripada Lazada, hehe.



Tu je, Papai. 




Wassalam








p/s : sempat gak guna PoBling tiruan, 
actually even tiruan pun hasil nya agak memuaskan. 
Rasa lagi bersih. 
Peace. Out





0 side effects ?:

Post a Comment