Self-conflict : Part 1

on 24 July 2015
Assalamulaikum


Seronok hookay cuti 3 bulan ni. Result exam lepas ? Aku kena repeat 2 paper, wawawa ~~ Takpe, memang dah expect pun. Cam taik je aku jawab aritu.

Hari ni nak citer sikit pasal self-conflict and mencari jati diri, gitew~ Aku macam perempuan yang laen-laen, suka make up, baju cantik, high-heels and stuffs. Tapi aku tak pandai sangat make up, so ladies, here is my tips, kalau tak pandai pakai make up, tapi still wanna look stand-out, WEAR A DAMN BRIGHT LIPSTICK. It works every time for me. 


- Le sis in pink kurung in bright pink lipstick during last Eid.
Nampak menyerlah kan ?-

Pasal style, aku seorang yang simple. Aku hippies means aku tak ikut trend. Bukan nak mempoyo tapi aku memang camtu. Some girls just wear certain clothes just because it is so ín'  and so trendy during that time, buy do they even like that clothes? Habis je trend, baju2 tu dah tak pakai lagi. Aku tak suka camtu. Even benda like soooo last year, kalau aku rasa cantik, aku beli, aku pakai. 

Aku seorang yang suka makan and masak. Makan tu kena ditekankan sikit. Since last 7 years, i gained 11 kg. Giler kan ? Aku plak jenis kalo lapar, aku tak bole la nak makan salad ke apa, kena carik carbohydrate and protein. Kalau stress jangan citer la, aku bole makan 16 pieces of salmon sushi at 12 am, no regrets. Aku suka makan, and actually i dont really care about my body. Yes, im getting chubbier, tapi takde feeling apa apa pun.


- Hari tu pi Sarawak jap cuz le sis wanted to go down to memory land. 
Tengok sekolah lama and rumah lama. 
In this pic, i looked chubby. 
Current weight ? Tetttt taknak sebut- 

Kulit aku lak, coklat-kuning langsat  ( if it even exist, i dont know, huahuahua ), and im proud of it. Aku tak pernah bother nak putihkan kulit ke apa, sebab aku rasa kalau ko messed ngan body kau, the skin colour that has been programmed within your gene, inherited from your parents, bahaya. Benda tu semua kimia yang tak pernah di test dalam  clinical trial pun, camne kau tau benda tu selamat ? 

Sampai la umur anak dara camni, 24 years old bhai. Bhai bole kawen dah bhai. Sapa kata aku nak kawen ? Kahwin adalah satu perkataan yang aku tanam jauh2 dari hidup aku. Aku tak percaya kepada institusi perkahwinan, full stop.Ok aku merepek jauh, sambung balik.

Tiba2 feeling aku lain. bertukar 360 darjah . Bila aku shopping, aku cam risau adakah style aku ketinggalan zaman ? Bila aku tengok cermin, aku rasa gemuk, hodoh laen macam. Bila aku oles make up, aku pandang cermin , and aku pikir, "Kalau kulit aku putih, lagi cantik kott eye shadow ni ?". 


These stuffs keep bothering my head. Kenapa la aku kisah pasal benda ni ? Yes, jadi pandai lagi penting. Pandai carik duit, intelligent and jaga iman patut jadi aim hidup aku daripada jadi cantik kan ? Tapi kenapa i cannot be both ?? Siapa cakap perempuan tak bole pandai and  tak bole cantik at the same time ? So aku nak jadi cantik bole kan ? Korang paham tak self-conflict aku ni ?

Walaupun benda ni cam kecik, tapi aku siyez stress. Aku tak tau apa solution dia. Nak kuruskan badan and tahan selera ke ? Nak install balik insta then follow fashionista supaya aku boleh keep-up dengan the latest trend ? Kena beli QuPuteh or AuraWhite supaya muka aku glowy ?


- Ni insta cousin, aku selalu usha phone dia, 
then aku screen shoot kalo aku suka fashion minah2 ni. 
See, bibit2 nak jadi desperate wannabe dah ada-


Then, let say, aku buat semuaaaaa ni. Aku kurus, aku stylish, aku putih . Adakah diri aku yang ideal adalah seorang perempuan yang common ? Aku happy ke lepas tu ? Puas hati ke lepas tu ?

I will look like everyone else. Hepi ke aku ? Ntah.

Should i give it a try ?

Should i ?


- This is the latest attempt i did that i thought pretty.
Blouse & skirt are according to the latest trend.
Tim ni aku rasa hepi sebab rasa lawa.

Lawa tak weyh ??

Adesss...


Part 2 incoming, insha Allah


Wassalam


0 side effects ?:

Post a Comment