Wardah Lipstick tick tick tick

on 16 May 2015
Assalamulaikum

Adakah anda mempunyai keluarga yang besar dan mempunyai auntie2 yang pelbagai selera dan kerenah ? Mereka juga mempunyai telepati kerana time korang nak balik cuti sem je, tiba2 whatsapp sibuk dengan pelbagai kiriman kain bandung & much2 more. Muahahaha

Aku ada 9 auntie. Ada yang kirim pisang salai, keropok cheese, korean paste ( dont ask), kain batik, kain pasang, kain songket, minyak aromaterapi, kerudung2 dan mukena yang pelbagai warna dan corak. Asal nak balik Malaysia je aku kopak. Haha, aku tak kisah pun sebab time aku kecik2 diorang jugak la yang suap aku biskut  coklat TORA. Seronok jugak shopping untuk orang, tapi bila part tahap specific diorang yang aku dah pening .

Case 1: Nak warna kuning mustard, ada sulam2 dengan manik2 sikit. Kain songket emerald green
Case 2: Nak tdung bawal, cotton, warna purple tapi bunga kuning
Case 3 : Beg kulit tapi tali pendek
Case 4: Kain batik lebar with max price of rm25 kalau bole
Case 5 : Nak tudung jenis yang x payah iron tapi matching semua baju
Case 6 : Nak album compilation 2PM
Case 7 : Nak jersey Bayern Munich

and so and so ........ (-_____-)

Kawan aku seorang ni, ada hari tu sampai habis minimum RM 1K sebab beli kain2 untuk sedara mara dan rakan2. Siapa yang buat business memang untung at least 2x ganda. Ramai ITB alumni juga masih datang ke bandung sebab mereka ada business kain sendiri selain tempah lace untuk nikah. Asal aku promote Bandung ni ? Iyyy aku nak blah tau tak. Hahaha.

Disambungkan cerita, kali ini kiriman bonda tercinta untuk kakak2 dan adik2 ipar  adalah lipstick WARDAH. Wardah is a local cosmetic product yang sangat famous bak hang. Anda kenal Dian Pelangi ? Dia ambassador Wardah . Anda kenal siapa kan pencipta Wardah ? Aku pun tak, LOL. Aku just tau pencipta Wardah adalah alumni ITB jugak. Salute to u madam !

-Dian Pelangi -

-Dian Pelangi memakai Wardah, taken from her insta -


Selepas exam biotech tadi, aku and Qistina pergi ke Ciwalk jalan cihampelas untuk berpoya beparti menghabiskan duit tapi untuk auntie2 tercinta di Malysia. This is what i bought today:-


- Facial wash and Lipstick-
-Hang nampak dok belakang tu ? Dian jeng jeng jeng-


- Colour yang dibeli adalah colour2 yang biasa dipakai middle age women, LOL
Tapi yang no 3 tu aku beli pinkish kerana mungkin auntie aku bakal menghadapi midlife crisis tidak lama lagi , just in case- 


- And, this wasn't bought just now, dah lama dah beli,
and it is mine !! My Wardah lipstick palette yo dawg-

Testimoni ( gituuuu...hey haruslah ) : Yang aku beli ni jenis matte, so bagi aku colour dia agak pigmented which is nice, tahan lama, melembapkan bibir and senang ditanggalkan menggunakan wet tissue. Bau dia macam bau vanilla i guess ? 9.95 /10 recommend to buy this. X silap time aku beli RM 40 ++. Owh yeah, the price is sangat affordable. 

Aku tidak rajin berselfie, tidak pandai membuat muka cute ( emang nya muka mu jelek ?? ) malah tidak ada ilmu photoshopped , tapi here is some pictures of my friends and me with wardah lipstick on :-





- Nampak tak ? Kalau tak, alamat nya pendek umur-

Harap2 auntie2 aku suka ka kat lipstick2 ni
Ponek aku naik angkut 2 kali tau dok 


Aku tak jual, saje pok pek pasal wardah because:
 1) aku boring   2) saje nak update blog    3) aku suka tengok warna2 lipstick ni    
4) aku suka wardah    5) coz its famous among Malaysians here i guess.......krik krik krik

Dah, tu je. Hehe. 

Papai

Wassalam




0 side effects ?:

Post a Comment