Of part-time job and sudden realization of being ungrateful

on 09 May 2015
Assalamulaikum

Hari tu kan, masuk bilik air, tiba2 nangis. I figured out that i have been trying soo hard to prove that im miss independent, but the truth is i am bit lonely. The funny thing is bila dengan orang, i want to be alone. I guess that i want to spend my time with people that deserve it. Sangat diva. 

And aku jugak sedar sem ni aku tak banyak socialize. Tak banyak explore macam sem dulu2. Duduk kosan tengok indie movies. Introvert much, LOL. So tiba2 baru sedar aku ada setahun lagi nak habis belajar kat ITB, and i asked myself, "Dude, kau pernah pergi mana je sem ni ? "

So i decided to pindah kosan next sem, to have better study and social life. I want to explore, again. This time, aku akan cuba lagi supress sifat aku yang kurang negotiate dengan perangai orang ( oh my i dislike people this much ) .  I'll go jalan2 again, eat new food and meet new people. Insha Allah

So kalau nak jalan2 banyak pakai duit kan ? Being 24 y/o, tak kan la nak mintak duit mak abah lagi. Kesian la diorang, biar la diaorang enjoy duit diaorg tu, takkan aku nak mintak sebab aku yang nak enjoy ? What the.....

My bucket list ( Indonesia ) :-
-Yogyakarta
-Lombok
-Bali

Wanted to earn money made me scrolling some blogs pasal orang kerja part time. Annnnnnd whaddaya know, it hit me again. Allah memang selalu akan bagi petunjuk di mana2 bila2 masa. Kan aku selalu complain pasal ITB. Bila aku baca blog pasal susah nya orang carik kerja, aku serious insaf sekejap.

Ada la seorang perempuan ni, dia ada Degree Account kott, tapi kerja pembantu kantin and kerani je. Ada seorang peguam ni, just kerja syarikat bumiputera with RM 1200 with elaun, dekat Shah Alam. Being a shah alam citizen myself, rm 1200 mana cukup bang nak hidup. Sambal sotong pun rm2.50 seketul. Kisah benar daripada bonda yang tercinta.

So, baru cam teringat la dulu2 betapa deseprate nya aku nak degree farmasi ni. And betapa bersungguhnya mak and abah suruh aku belajar tinggi2 ni, because of this kind of thing la. Supaya aku hidup senang nanti, insya Allah, supaya direspect orang, and etc.

Insaf kejap, tak tipu . Baru teringat balik betapa happy nya aku dulu masa dapat offer ITB ni. Rasa cam doa dimakbulkan. Rasa cam ni la jalan yang betul. Rasa cam Allah bagi hadiah direct. Tapi bila belajar susah, aku mengeluh.

Sorry mak abah aya pernah mengeluh. Astaghfirrullahalazim. Ni hadiah sofia. HADIAH. Tolong la appreciate. (^____^) 

So disambung kan cerita, aku pun baca la lagi pasal blog. The only option i have now is Secret Recipe dekat SACC Mall, KFC dekat PKNS complex, or as cikgu ganti kat SKBA sek 6(2). Insya Allah

Bila rasa kekurangan sesuatu,
Tengok orang yang lagi susah.

U have complained too much sofia

Say Alhamdulillah
And live your life

(^____^)



- hari tu ada dinner ngan PM Malysia kita, jib2 and mah.
I dont care i dont call them by their name,
I dont have respect for those who lavishly spent their rakyat money.
Pergi dinner sebab makan free je, hahaha.
Duit GST mak abah aku jugak kan , LOL-

Wassaalam

0 side effects ?:

Post a Comment