Final Exam sem 5

on 08 October 2011
slm

sihat? Alhamdulillah..x sihat? tu la, mak dah kobar jangan dimakan bondo polek2, haa, kan dah kono! Hehe, weyh weyh weyh, dengan ini saya mengumumkan yang saya ini MANUSIA MERDEKA...!!!! Baru je habis FINAL EXAM sem 5...

1) Basic Management
Alhamdulillah, dapat buat..Apa yang madam spot, semua keluar... p/s : madam joysa  sejak kawen ni makin hot & bermekap... =P

2) Anti-Microbiology
Saya rasa seperti DOKOTOR...anda tau dokotor...? Dokotor = Doktor ( bahasa kampung aku ) ...mantap giler soalan pasal ubat, dosage, drug interactions..There was a question  asking bout Tuberculosis DOT, Leprosy MDT, anti-cancer, 10 markah, perghh!! Ekau tau x ubat tuberculosis tu ader lebih daripida 15 nama yang laen2, dosage yang laen2..? Tapi, fear no more, sebab eden nasib baek la sungguh berdedikasi sudah menghafal kesemua dosage itu..ahaks..!

3) Microbiology
Dapat buat, tapi aku salah buat arr Acid-Fast Staining...Reagent dia Phenol, tapi aku buat Carbol Fuschin & 5% Nigrosine which are for Endospore staining...aku mix up ari tu..adeyh, bye bye 8 markah

4) Pharmaceutical Sterilization
Err, dapat buat, tapi aku fail giler Calculation ( merepek jawapan..) & aku xtau langsung pasal Vertical Laminar Air Flow Hood (sape suruh x study awal..? ) .. Aku tawakal je la =)

5) Pharmaceutical Chemistry
Alhamdulillah, dapat buat =)) ...apa yang aku tumpu, bulat2 keluar..tapi aku agak blur Principle of UV ...and aku lupa Electromagnetic Region (kacang yo, tapi tu la, sombong sangat expect xkan kuar kan aritu...? )

So, overall, all da sleeplees night, migraine, hunger, menahan diri daripada online Blog, WORTH IT ... =))
By the way, semasa menaip post ini, saya di KLIA yer..den rindu mak eden..!!!!
 - Like mother like daughter  =)) -

wsslm


0 side effects ?:

Post a Comment