Of Strained Chest Muscle and Sudden Realization

on 08 September 2015
Assalamulaikum


Semalam terbangun pukul 3 pagi. Bahagian sternum and perut rasa sakit sangat. So i thought it was gastric. I made nestum, angin je keluar. Still sakit. I made another glass of milo. Rasa mual. Ingatkan sebab makan nasi lambat sangat hari tu. Then i took MgTrisilicate tablets 2 biji, and sambung tido.

Bangun je tido, ya Allah rasa bertambah sakit. Nak jalan pun sakit. Aku rasa suffocated so aku tak pergi kelas pukul 7 pagi tu. Aku try relax2 and maen laptop. Aku buat bubur then aku makan ranitidine sebijik. Still ubat tak jalan. 

Aku tak tahan rasa sakit tu. I pelik dah asal tak hilang2 then sampai susah nafas. Aku paranoid " eh aku sakit dada ke?". Even tak bole jalan sangat, aku decided kuatkan jugak diri, paksa diri mandi and pergi klinik. Sampai je klinik air mata aku nak menitis cerita kat doc tu. Then doc buat Electrocardiogram kat aku. Normal. Fuuhh Alhamdulillah loga den. Yang penting jantung kurniaan Allah swt ni. 

Doc diagnose aku, just 'strained chest muscle'. Doc cakap sebab aku exhausted or stress. Nampak tak nape aku tak bagi junior masuk ITB ?  Pastu maybe sebab dia kesian tengok muka aku cam acah2 nangis tu dia bagi la MC 2 hari. Balik je klinik terus aku pergi gerai nak makan sebab tak sabar nak telan ubat. Aku makan nasi 5 suap then telan all ubat. Sampai bilik boom baring. Sejam lepas tu, agony aku hilang dah. LOGA DEN ~ ~

Alhamdulillah

Malam lapar tapi taktau dinner apa. Oleh sebab aku dah 2-3 kali perut berangin jugak kat kosan baru aku ni, aku cam trauma ckit. Kalau ada rasa lapar cikit je, aku terus makan. Aku takde selera nak makan nasi, so aku goreng ayamas tu 3 ketul, telur sbiji and roti nan satu. Dikupas jugak buah mangga satu bagi pengganti jajan yang banyak MSG.

Aku letak je pinggan atas meja, aku rasa nak nangis. Aku terharu giler. Aku rasa macam kaya sangat. Malam ni aku dapat makan dinner yang mengeyangkan, buah yang juicy and manis, dan easy access to ubat-ubatan tatkala kesakitan. Aku rasa sangat2 beruntung2 aku dikurniakan semua ni. Cuba imagine kalau orang homeless tu strained muscle cam aku, dia mana mampu pergi clinic buat ECG. Imagine dia terpaksa tanggung je sakit tu sorang2 takde sape peduli lapar ke sejuk ke.


Alhamdulillah, kesakitan aku dah dihapuskan dan  perut aku dapat diisi. Tak tau camne nak explain perasaan terharu ni. Rasa untung sesangat. Rasa bersyukur. Aku tak layak langsung nak complain apa2 lagi kat dunia . Aku rasa lepas ni kalau ada aku mengeluh lagi, keluar la satu tangan halimunan tampar aku ni.




Korang kalau ada bumbung atas kepala korang, perut masih bole kenyang, badan masih sihat, sedarlan korang ni lebih kaya dari most people on this Earth. Jangan la komplain baju or tudung tak cukup or tak matching ke, handphone bukan the latest one ke, takde orang like pic insta ke, kulit korang tak gebu ke. Dunia semua tu, Ada benda nak makan tu pun seriously korang kena bersyukur.





TERHARU NYA


Syukur nya dengan rezeki Allah ni 


( T______T )



Wassalam

0 side effects ?:

Post a Comment